wtorek, 31 maja 2011

Planujcie wyjazd do Holandii

Zaplanujcie na przyszły rok, najlepiej na kwiecień, przyjazd do Holandii. Dlaczego? Dziś właśnie Keukenhof, największy na świecie ogród kwiatowy, zapowiedział, że motywem przewodnim przyszłorocznej ekspozycji będzie "Poland, the romance of Chopin". Jestem bardzo ciekawy, jak zostanie przedstawiony nasz kraj. Jedno jest pewne - nie będzie Tupolewa, krzyży, martyrologii, Smoleńska ani innych tematów, którymi wielu rodaków wciąż namiętnie onanizuje się intelektualnie. Co może być? Mimo wszystko znajomość Polski wśród Holendrów nie jest duża, więc pewnie jakieś podstawy - biel i czerwień, orzeł, odrobina historii, pewnie Wałęsa, tytułowy Chopin no i być może Maria Curie-Skłodowska czy Jan Paweł II. Mam nadzieję, że będzie fajnie i że wieśniaki i inni pseudo-patrioci z kraju nie obłożą ogrodu krzyżami smoleńskimi :)

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Super wiadomosc. Holandia w kwietniu wogole jest fajna, zielona. A ja mysle, ze moze kwiatami pokaza muzyke/tworczosc Chopena. Temat rzeka: muzyka i kwiaty:-)
Moze i Holendrzy nie znaja Polski, ale przecietny Polak o Holandii wie jeszcze mniej...

KORONKA pisze...

Łał ale fajnie! Dziękuję za info, na pewno się tam wybiorę! Ja jestem Polką, mój mąż Holendrem i mieszkamy w Polsce. Wałsnie znalazłam Twój blog :-)