piątek, 7 sierpnia 2009

Blokowiska w Holandii

Tak, w Holandii też są blokowiska, choć oczywiście są one raczej rzadkością. Większość Holendrów mieszka w domkach szeregowych lub w budynkach mieszczących np. 4 mieszkania dwupoziomowe.
Pewnie wielu z Was kojarzy bloki i wielką płytę z komuną, ale są one zdecydowanie zachodnim wynalazkiem. Rzadko zdarza mi się polecać coś do przeczytania bez komentarza, ale muszę zaprosić do przeczytania ciekawego artykułu w Bryle o blokowisku w Amsterdamie. Polecam także wyszukiwarkę grafiki Google pod hasłem Bijlmermeer.
Pisałem pół roku temu o katastrofie lotniczej w Amsterdamie - miała ona miejsce właśnie na osiedlu Bijlermeer! Mam zamiar się tam wybrać wkrótce i obejrzeć to osiedle, szkoda, że nie zdążyłem zobaczyć go przed wyburzeniem sporej części bloków.

3 komentarze:

MP pisze...

Jak dla mnie, to ta rewitalizacja na udaną nie wygląda... Może same okolice Areny trochę się ożywiły, ale blokowiska obok ciągle wyglądają przerażająco, a mieszkańcy są w większości czarnoskórzy.
Pracuję w biurze 2 stacje od Areny i nikt z moich współpracowników nie mieszka w okolicy (większość w centrum), a w momencie gdy przenosili nam biuro z WTC, narzekali, że dzielnica jest niebezpieczna.
Tak w ogóle to Amsterdam ma jeszcze kilka innych posępnych blokowisk, też w większości zamieszkiwanych przez imigrantów.

vlasta pisze...

może tutaj znajdziesz coś ciekawego
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=226076

Gregor pisze...

Vlasta, dzięki za komentarze, ale pod tym adresem akurat większości zdjęć już nie ma :(